Vi eftersträvar att utveckla vår verksamhet kontinuerligt och därför är dina synpunkter betydelsefulla för oss. Vänd dig i första hand till den person eller enhet där klagomålet hör hemma. Inom skolan handlar det i första hand om att framföra synpunkter till berörd personal. Detta kan ske genom direkta samtal, telefon, brev eller e-post. Om det inte löser problemen, eller om kontakten upplevs för känslig, är nästa instans att vända sig till rektor. Då är det bäst om du formulerar ditt klagomål skriftligt.
Skriftligt svar ges inom en månad till den som lämnat in synpunkten, förslaget eller klagomålet.
Observera!
Detta ersätter inte överklaganden av myndighetsbeslut och ska heller inte användas till felanmälan. Handlingar som kommer in till kommunen är allmänna handlingar och oftast offentliga. Det betyder att alla kan ta del av dem. Känsliga personuppgifter kan dock vara hemliga.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att handlägga din anmälan om klagomål inom gymnasieskola eller vuxenutbildning. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden samtycke.
Det är Barn- och utbildningsnämnden som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter.
Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats torsby.se/gdpr.
Skyddad identitet
Om du har skyddad identitet så ska du inte använda e-tjänsten.
Ta kontakt med Torsby kommun (se information ovan under fliken Kontakta oss).
Klicka på ”Nästa” för att fortsätta.