Anmäla nämndinitiativ
Varje ledamot i en nämnd får väcka ärenden i nämnden (KL 4 kap, 20 §). Samtliga nämnder har antagit en riktlinje för hantering av nämndinitiativ. Ett nämndinitiativ bör vara skriftligt och undertecknat av en eller flera ledamöter eller tjänstgörande ersättare. Ett nämndinitiativ får inte ta upp ämnen av olika slag, det ska innehålla en kort bakgrund till ärendet samt det yrkande/yrkanden som ledamoten/ledamöterna avser att lämna under sammanträdet.
Nämndinitiativet bör innehålla förslag på finansiering av yrkandet/yrkandena utifall att nämndinitiativet skapar en ekonomisk belastning för nämndens verksamhetsområde.
Inloggning med e-legitimation
Inloggning i e-tjänsten sker med e-legitimation.
Saknar du svenskt personnummer eller har frågor om ditt ärende är du välkommen att kontakta kommunkansliet via e-post eller telefon 0560-160 00
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att handlägga dina synpunkter. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden allmänt intresse och myndighetsutövning.
Det är Kommunstyrelsen som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter.
Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats torsby.se/gdpr.