Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle gå till Min sida. Annars tryck på Fortsätt för att fortsätta fylla i ärendet nu.

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
  • Personuppgiftshantering
  • Startsida e-tjänster
  • Tillganglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil

Dataskyddsförordningen

Vid handläggning av ditt ärende registreras och behandlas dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning (GDPR).
Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats torsby.se/gdpr.

 
 

Om e-legitimation

Det är viktigt för oss att du ska känna dig säker när du använder våra e-tjänster. Därför har vi på vissa tjänster valt att du måste logga in med din e-legitimation så att vi vet att du verkligen är du. E-legitimation är en beprövad och säker lösning. 

Du kan använda samma e-legitimation till andra e-tjänster hos exempelvis banker, Skatteverket, Försäkringskassan, Apoteket och många andra organisationer och företag som erbjuder e-tjänster på Internet. 

Lika personligt som ett körkort

Din e-legitimation använder du när du legitimerar dig och när du skriver under handlingar elektroniskt på Internet. En e-legitimation är lika personlig som ett körkort eller ett vanligt id-kort. Om ni är flera i familjen som använder e-tjänster behöver ni ha varsin e-legitimation. Det går bra att spara flera i samma dator eller på samma usb-minne. 
 

Du kan följa ditt ärende

På flera av våra e-tjänster som kräver e-legitimation kan du se aktuell status på ärendet under fliken Mina ärenden. 
 

Skaffa e-legitimation

För att få en e-legitimation måste du ha ett svenskt personnummer och uppnått en viss ålder. För att skaffa e-legitimation kontaktar du din internetbank. Läs mer på respektive banks webbplats.

Telia erbjuder e-legitimation till dig som inte är internetbankkund.

På länken www.e-legitimation.se finns utförlig information om hur du skaffar dig e-legitimation. 
 

Giltighetstid

Giltighetstiden för en e-legitimation är begränsad. Om du får problem med att logga in bör du därför först kontrollera om giltighetstiden har gått ut. Det kan du göra på utfärdarens (bankens eller Telias) webbplats. 
 

Här kan du testa din e-legitimation

Det finns olika utgivare av e-legitmationer. Klicka på länkarna här nedan för att testa ditt e-leg och få support.
BankID 
Mobilt BankID
Nordea
Telia 
 

Tekniska krav 

BankID
Mobilt BankID
Nordea
Telia


Support

Om du har problem med nedladdningen eller installationen av din e-legitimation ska du kontakta kundtjänst hos den utfärdare(banken eller Telia) där du fått din e-legitimation.
BankIDs supportsida
Nordeas supportsida
Telia
 
Mer information
Fördjupad information om e-legitimation hittar du på www.e-legitimation.se och CGI sida om e-legitimationer.
 

Kontakta oss

E-post: torsby.kommun@torsby.se
Växel: 0560-160 00

Besök oss

Nya Torget 8, Torsby

Snabblänkar

  • Personuppgiftshantering
  • Startsida e-tjänster
  • Tillganglighetsredogörelse